Obchodní podmínky

Tyto všeobecné obchodní podmínky („Podmínky“) upravují práva a povinnosti Vás jako kupujících a nás jako prodávajícího v rámci smluvních vztahů uzavřených prostřednictvím e-shopu na webových stránkách www.obchod-setrilek.cz.

Veškeré informace o zpracování Vašich osobních údajů jsou obsaženy v zásadách zpracování osobních údajů, které naleznete na této adrese.

Jak jistě víte, komunikujeme primárně na dálku. Proto i pro naši smlouvu platí, že jsou použity prostředky komunikace na dálku, které umožňují, abychom se dohodli bez současné fyzické přítomnosti nás a Vás.

Pokud některá část Podmínek odporuje tomu, co jsme si společně odsouhlasili v rámci procesu Vašeho nákupu na našem e-shopu, má tato konkrétní dohoda přednost před těmito Podmínkami.

1. NĚKTERÉ DEFINICE

1.1 Cena je finanční částka, kterou budete hradit za Zboží;

1.2 Cena za dopravu je finanční částka, kterou budete hradit za doručení Zboží, včetně ceny za jeho zabalení;

1.3 Celková cena je součet Ceny a Ceny za dopravu;

1.4 DPH je daň z přidané hodnoty podle platných právních předpisů;

1.5 E-shop je internetový obchod provozovaný námi na adrese www.obchod-setrilek.cz, na kterém bude probíhat nákup Zboží;

1.6 Faktura je daňový doklad vystavený v souladu se zákonem o dani z přidané hodnoty na Celkovou cenu;

1.7 My jsme společnost Puntamona s.r.o., se sídlem Nové sady 988/2, 602 00 Brno 2, IČ: 09942815, DIČ: CZ09942815, e-mail obchod@obchod-setrilek.cz, telefonní číslo +420 733 344 787, právními předpisy označovaná jako prodávající;

1.8 Objednávka je Váš neodvolatelný návrh na uzavření Smlouvy o koupi Zboží s námi;

1.9 Zboží je vše, co můžete nakoupit v E-shopu;

1.10 Uživatelský účet je účet založený na základě Vámi uvedených údajů, který umožňuje uchování zadaných údajů a uchovávání historie objednaného Zboží a uzavřených smluv;

1.11 Vy jste osoba nakupující v našem E-shopu, právními předpisy označovaná jako kupující;

1.12 Smlouva je kupní smlouva dohodnutá na základě řádně vyplněné Objednávky zaslané prostřednictvím E-shopu, a je uzavřena ve chvíli, kdy od nás obdržíte potvrzení Objednávky.

2. VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ A POUČENÍ

2.1 Nákup Zboží je možný pouze prostřednictvím webového rozhraní E-shopu.

2.2 Při nákupu Zboží je Vaší povinností poskytnout nám všechny informace správně a pravdivě. Informace, které jste nám poskytli při objednání Zboží, budeme proto považovat za správné a pravdivé.

3. UZAVŘENÍ SMLOUVY

3.1 Smlouva s námi může být uzavřena pouze v českém jazyce.

3.2 Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím E-shopu, přičemž náklady na použití komunikačních prostředků na dálku hradíte Vy. Tyto náklady však nejsou vyšší než základní sazba, kterou platíte za používání těchto prostředků (zejména za přístup k internetu), žádné další náklady účtované námi nad rámec Celkové ceny tedy neočekávejte. Odesláním Objednávky souhlasíte s využitím prostředků komunikace na dálku.

3.3 K uzavření Smlouvy je třeba, abyste v E-shopu vytvořili návrh Objednávky. Tento návrh musí obsahovat:
a) Informace o nakupovaném Zboží (v E-shopu označujete zboží, o které máte zájem, tlačítkem „Do košíku“);
b) Informace o Ceně, Ceně za dopravu, DPH, způsobu platby Celkové ceny a požadovaném způsobu doručení Zboží; tyto informace zadáte v průběhu vytváření návrhu Objednávky v uživatelském prostředí E-shopu, přičemž informace o Ceně, Ceně za dopravu, DPH a Celkové ceně jsou automaticky uvedeny na základě Vámi zvoleného zboží a způsobu doručení;
c) Vaše identifikační údaje potřebné k doručení Zboží, zejména jméno, příjmení, doručovací adresu, telefonní číslo a e-mailovou adresu.

3.4 Během vytváření návrhu Objednávky můžete údaje měnit a kontrolovat až do jejího dokončení. Po kontrole a stisknutí tlačítka „Objednat s povinností platby“ vytvoříte Objednávku. Před stisknutím tlačítka však musíte potvrdit, že jste se seznámili s těmito Podmínkami a souhlasíte s nimi, jinak nebude možné Objednávku vytvořit. K potvrzení a souhlasu slouží zaškrtávací políčko. Po stisknutí tlačítka „Objednat s povinností platby“ budou všechny údaje odeslány přímo nám.

3.5 Vaši Objednávku Vám co nejdříve potvrdíme e-mailem na adresu uvedenou v Objednávce. Součástí potvrzení bude shrnutí Objednávky a tyto Podmínky. Potvrzením Objednávky z naší strany dochází k uzavření Smlouvy mezi námi a Vámi. Podmínky platné ke dni objednání jsou nedílnou součástí Smlouvy.

3.6 Může nastat i situace, kdy nebudeme schopni Objednávku potvrdit, například pokud zboží není dostupné nebo pokud objednáte větší množství kusů, než kolik umožňujeme. Informace o maximálním počtu kusů vždy předem uvedeme v E-shopu. V případě, že nebudeme schopni Objednávku potvrdit, kontaktujeme Vás a zašleme nabídku na uzavření Smlouvy v pozměněné podobě. Smlouva je uzavřena ve chvíli, kdy naši nabídku potvrdíte.

3.7 Pokud v E-shopu nebo v návrhu Objednávky bude uvedena zjevně chybná Cena, zejména z důvodu technické chyby, nejsme povinni dodat zboží za tuto cenu ani v případě, že jste obdrželi potvrzení Objednávky a tedy došlo k uzavření Smlouvy. V takovém případě Vás neprodleně kontaktujeme a zašleme nabídku na uzavření nové smlouvy v upravené podobě. Nová smlouva je uzavřena, jakmile naši nabídku potvrdíte. Pokud tak neučiníte do 3 dnů od jejího zaslání, můžeme od smlouvy odstoupit. Za zjevnou chybu v ceně se považuje například situace, kdy cena nesouhlasí s obvyklou cenou u jiných prodejců nebo chybí či je navíc číslice.

3.8 Uzavřením Smlouvy Vám vzniká povinnost zaplatit Celkovou cenu.

3.9 Pokud máte založený Uživatelský účet, můžete objednávku provést přes něj. I v tomto případě jste povinni zkontrolovat správnost, pravdivost a úplnost předvyplněných údajů. Proces vytváření Objednávky je stejný jako u kupujícího bez účtu, výhodou je však, že nemusíte opakovaně vyplňovat své identifikační údaje.

3.10 V některých případech umožňujeme využít slevu na nákup zboží. Pro poskytnutí slevy je potřeba, abyste ve formuláři návrhu Objednávky uvedli údaje o slevě do určeného pole. Pokud tak učiníte, zboží Vám bude poskytnuto se slevou.

4. UŽIVATELSKÝ ÚČET

4.1 Na základě Vaší registrace v rámci E-shopu můžete přistupovat ke svému Uživatelskému účtu.

4.2 Při registraci Uživatelského účtu je Vaší povinností uvést správně a pravdivě všechny požadované údaje a v případě jejich změny je aktualizovat.

4.3 Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto přihlašovacích údajů jste povinni zachovávat mlčenlivost a nesdělovat je třetím osobám. V případě jejich zneužití neneseme žádnou odpovědnost.

4.4 Uživatelský účet je osobní a nesmíte umožnit jeho používání třetím osobám.

4.5 Váš Uživatelský účet můžeme zrušit, zejména pokud jej déle než 2 roky nevyužíváte nebo pokud porušíte své povinnosti vyplývající ze Smlouvy.

4.6 Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, zejména z důvodu nutné údržby hardwarového a softwarového vybavení.

5. CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA

5.1 Cena je vždy uvedena v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky a samozřejmě ve Smlouvě. V případě rozporu mezi Cenou uvedenou u Zboží v rámci E-shopu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky se uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky, která bude vždy totožná s cenou ve Smlouvě. V rámci návrhu Objednávky je také uvedena Cena za dopravu, případně podmínky, kdy je doprava zdarma.

5.2 Celková cena je uvedena včetně DPH a všech poplatků stanovených zvláštními právními předpisy.

5.3 Platbu Celkové ceny od Vás budeme požadovat po uzavření Smlouvy a před předáním Zboží. Úhradu Celkové ceny můžete provést následujícími způsoby (uvedené i s cenami za platby):
a) Bankovním převodem. Informace k provedení platby Vám zašleme v rámci potvrzení Objednávky. V případě platby bankovním převodem je Celková cena splatná do 14 dnů.
b) Kartou online. V tomto případě probíhá platba přes platební bránu Shoptet, přičemž platba se řídí podmínkami této platební brány, které jsou dostupné na webových stránkách platební brány: Aktuální ceník a obchodní podmínky. V případě platby kartou online je Celková cena splatná do 1 dne.
c) Na dobírku. V tomto případě dojde k platbě při doručení Zboží proti převzetí Zboží. V případě platby na dobírku je Celková cena splatná při převzetí Zboží.

Aktuální ceny za jednotlivé typy plateb najdete na tomto odkaze.

5.4 Faktura bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení Celkové ceny a bude fyzicky zaslána spolu se zbožím. Fakturu je možné zpětně vyžádat na e-mailové adrese obchod@obchod-setrilek.cz

5.5 Vlastnické právo ke Zboží přechází na Vás až poté, co zaplatíte Celkovou cenu a Zboží převezmete. V případě platby bankovním převodem je Celková cena považována za zaplacenou připsáním na Náš účet, v ostatních případech v okamžiku uskutečnění platby.

6. DORUČENÍ ZBOŽÍ, PŘECHOD NEBEZPEČÍ NÁHODNÉ ZTRÁTY A NÁHODNÉHO ZHORŠENÍ PŘEDMĚTU KUPNÍ SMLOUVY

6.1 Zboží Vám bude doručeno způsobem podle Vašeho výběru, přičemž můžete vybírat z následujících možností (uvedené i s cenami dopravy):
a) Doručení na výdejní místo prostřednictvím přepravní společnosti Zásilkovna.
b) Doručení na adresu prostřednictvím přepravní společnosti PPL
c) Doručení na výdejní místo prostřednictvím přepravní společnosti PPL CZ.

Aktuální ceny za jednotlivé typy dopravy najdete na tomto odkazu.

6.2 Zboží je možné doručit pouze v rámci České republiky.

6.3 Doba doručení zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení zboží Vám bude oznámena v potvrzení objednávky. Doba uvedená na e-shopu je pouze orientační a může se lišit od skutečné doby dodání.

6.4 Při převzetí zboží od dopravce je Vaší povinností zkontrolovat neporušenost obalu zboží a v případě jakéhokoli poškození tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci a nám. Pokud došlo k poškození obalu, které svědčí o neoprávněné manipulaci a vstupu do zásilky, nejste povinni zboží od dopravce převzít.

6.5 Zboží jste povinen převzít na dohodnutém místě a v dohodnutém čase. Pokud si doručované zboží nepřevezmete na dohodnutém místě a čase, e-mailem Vás budeme informovat, kde si zboží můžete převzít, včetně lhůty pro jeho převzetí, nebo Vám zboží na základě Vaší písemné žádosti zaslané nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy jste měli zboží převzít, znovu doručíme, přičemž se zavazujete uhradit nám všechny náklady spojené s opětovným doručením zboží. Pokud porušíte svou povinnost převzít zboží, s výjimkou případů uvedených v čl. 6.4 těchto podmínek, není to porušením naší povinnosti doručit Vám zboží. Také to není odstoupení od kupní smlouvy mezi námi a Vámi. Pokud zboží nepřevezmete ani v dodatečné lhůtě, vzniká nám právo od smlouvy odstoupit z důvodu Vašeho podstatného porušení smlouvy. Odstoupení od smlouvy je účinné dnem, kdy Vám bylo odstoupení doručeno. Odstoupení nemá vliv na nárok na náhradu škody v podobě skutečných nákladů na pokus o doručení zboží, případně na další nároky na náhradu škody, pokud vzniknou.

6.6 Pokud dojde z Vaší strany k opakovanému doručování zboží nebo doručení jiným způsobem, než bylo dohodnuto ve smlouvě, jste povinni nám nahradit náklady spojené s tímto opakovaným doručením. Platební údaje Vám zašleme na e-mailovou adresu uvedenou ve smlouvě a platba je splatná do 14 dnů od doručení e-mailu.

6.7 Nebezpečí škody na zboží přechází na Vás v okamžiku, kdy zboží převezmete. Pokud zboží nepřevezmete, s výjimkou případů dle čl. 6.4 těchto podmínek, přechází na Vás nebezpečí náhodné ztráty a náhodného zhoršení zboží v okamžiku, kdy jste měli možnost zboží převzít, ale z Vaší strany k převzetí nedošlo. Přechod nebezpečí znamená, že od tohoto okamžiku nesete všechny důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením nebo jiným znehodnocením zboží.

6.8 Pokud nebylo zboží uvedeno na e-shopu jako skladem a byla uvedena orientační doba dostupnosti, budeme Vás vždy informovat v případě:
a) mimořádného výpadku výroby zboží, přičemž Vám oznámíme novou očekávanou dobu dostupnosti nebo informaci o nemožnosti dodání;
b) prodlení s dodáním zboží od našeho dodavatele, přičemž Vás budeme informovat o nové očekávané době dodání.

6.9 Pokud nebudeme schopni dodat zboží ani do 30 dnů od potvrzení objednávky z jakéhokoli důvodu, máte právo od smlouvy odstoupit.

6.10 Pokud standardní doba doručení zboží přesáhne 30 dnů od potvrzení objednávky, budeme Vás o tom včas informovat, zejména prostřednictvím informace o orientační době dostupnosti zboží zveřejněné na e-shopu a zasláním samostatného e-mailu se žádostí o potvrzení, že jste s touto dobou dodání seznámeni. Pokud s touto dobou dodání nesouhlasíte, máte právo od smlouvy odstoupit.

7. PRÁVA Z ODPOVĚDNOSTI ZA VADY

7.1 Úvodní ustanovení k odpovědnosti za vady

7.1.1 Zavazujeme se, že Vám zboží dodáme v požadované kvalitě, množství a bez vad.

7.1.2 Odpovídáme za vady, které má zboží při jeho převzetí. U použitého zboží neodpovídáme za vady vzniklé jeho používáním nebo opotřebením. U zboží prodávaného za nižší cenu neodpovídáme za vady, pro které byla sjednána nižší cena.

7.1.3 Obecná záruční doba je 24 měsíců. Záruční doba začíná běžet od převzetí zboží Vámi.

7.1.4 Pokud dojde k výměně zboží, záruční doba začne běžet znovu od převzetí nového zboží Vámi.

7.1.5 Vaše práva z odpovědnosti za vady zboží, na které se vztahuje záruční doba, zanikají, pokud je neuplatníte v záruční době. Avšak práva z odpovědnosti za vady u zboží, které se rychle kazí, musíte uplatnit nejpozději následující den po koupi, jinak tato práva zanikají.

7.2 Zaručujeme, že v době přechodu nebezpečí náhodné škody a zhoršení zboží podle čl. 6.7 Podmínek je zboží bez vad, zejména že:

a) má vlastnosti, které jsme si s Vámi dohodli, a pokud nebyly výslovně dohodnuty, pak takové, které jsme uvedli při popisu zboží, případně takové, které lze vzhledem k povaze zboží očekávat;

b) je vhodné pro účely, které jsme uvedli, nebo pro účely obvyklé pro tento typ zboží;

c) odpovídá kvalitě nebo provedení dohodnuté vzorky, pokud byla kvalita nebo provedení určena podle vzorky;

d) je v odpovídajícím množství a hmotnosti;

e) splňuje požadavky kladené zvláštními právními předpisy;

f) není zatíženo právy třetích osob.

7.3 Podmínky uplatnění práva z odpovědnosti za vady (reklamace)

7.3.1 Při převzetí zboží jste povinen zboží důkladně prohlédnout a zkontrolovat. V případě zjištění zjevných vad (např. mechanické poškození) jste povinen bez zbytečného odkladu uplatnit reklamaci způsobem dle bodu 7.4.1 níže. Na později uplatněnou reklamaci z důvodu zjevných vad, včetně vady spočívající v neúplnosti zboží, nebudeme brát zřetel.

7.3.2 Právo z odpovědnosti za jiné vady (skryté vady) jste povinen uplatnit způsobem dle bodu 7.4.1 bez zbytečného odkladu poté, co jste vadu zjistil, nejpozději však do uplynutí záruční doby.

7.3.3 Záruka se vztahuje pouze na výrobní vady zboží a vady způsobené mechanickým poškozením. Právo z odpovědnosti za vady nelze uplatnit zejména na vady způsobené opotřebením, mechanickým poškozením, používáním zboží v nevhodných podmínkách apod.

7.3.4 Nejste oprávněn uplatnit právo z odpovědnosti za vady v případě, že jste o vadě věděl před převzetím zboží, resp. byli jste na ni upozorněn nebo Vám byla z tohoto důvodu poskytnuta přiměřená sleva z ceny zboží.

7.4 Uplatnění práva z odpovědnosti za vady (reklamace)

7.4.1 V případě, že bude mít zboží vadu, tedy zejména pokud nebude splněna některá z podmínek dle čl. 7.2, můžete nám takovou vadu oznámit a uplatnit práva z odpovědnosti za vady (tzn. zboží reklamovat) zasláním e-mailu či dopisu na naše adresy uvedené v identifikačních údajích, případně osobně na naší provozovně. Pro reklamaci můžete využít i vzorový formulář poskytovaný z naší strany, který najdete na této adrese.

7.4.2 Ve vašem oznámení, kterým reklamaci uplatňujete, uveďte zejména popis vady zboží a Vaše identifikační údaje, včetně e-mailu, na který si přejete obdržet vyrozumění o způsobu vyřízení reklamace, a také uveďte, které z nároků z odpovědnosti za vady uvedených v bodech 7.5.4 až 7.5.8 si uplatňujete.

7.4.3 Při uplatnění reklamace předložte i doklad o koupi zboží (fakturu), za účelem prokázání jeho koupě u nás, jinak nejsme povinni Vaši reklamaci uznat.

7.4.4 Za den zahájení reklamačního řízení považujeme den doručení vadného zboží spolu s příslušnými doklady (dle bodu 7.4.3). Pokud je Vaše podání neúplné (zejména nečitelné, nejasné, neobsahuje požadované dokumenty apod.), písemně, zejména e-mailem si vyžádáme doplnění podané reklamace. V tomto případě reklamační řízení začíná dnem doručení Vašeho doplněného podání.

7.4.5 Pokud doplníte podanou reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 10 dnů ode dne doručení naší výzvy dle bodu 7.4.4, nebudeme Vaše podání považovat za neopodstatněné.

7.5 Vyřízení reklamace

7.5.1 Na základě Vašeho rozhodnutí, které z práv dle § 2161 a § 2162 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník“) (uvedených v bodech 7.5.4 až 7.5.8), uplatňujete, určíme způsob vyřízení reklamace ihned, v složitých případech nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne uplatnění Vaší reklamace. V odůvodněných případech, zejména pokud je třeba složité technické posouzení stavu zboží, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.

7.5.2 Po určení způsobu vyřízení reklamace reklamaci vyřídíme ihned, v odůvodněných případech později; vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí lhůty na vyřízení reklamace máte právo od smlouvy odstoupit nebo právo na výměnu zboží za nové, pokud je to možné.

7.5.3 O vyřízení reklamace Vám vydáme písemný doklad, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, a o jejím vyřízení Vás budeme informovat e-mailem. V případě uznání reklamace Vám zašleme opravené zboží nebo zboží vyměníme za nové, nebo Vám vrátíme zaplacenou cenu zboží, pokud nedojde k jiné dohodě.

7.5.4 Máte právo na bezplatné, včasné a řádné odstranění vady, pokud ji lze odstranit. Vadu odstraníme bez zbytečného odkladu.

7.5.5 Místo odstranění vady můžete požadovat výměnu zboží nebo pokud se vada týká jen části zboží, výměnu této části, pokud nám tím nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady.

7.5.6 Můžeme také vždy vyměnit vadné zboží za nové bez vady, pokud Vám to nezpůsobí závažné potíže.

7.5.7 Pokud jde o vadu, kterou nelze odstranit a která Vám znemožňuje zboží řádně užívat jako bezvadné, máte právo na výměnu zboží nebo na odstoupení od smlouvy. Stejná práva platí i v případě odstranitelných vad, pokud vada po opravě opakovaně nastává nebo pokud je vad více a nemůžete zboží řádně užívat.

7.5.8 Pokud jde o jiné neodstranitelné vady, máte právo na přiměřenou slevu z ceny zboží.

7.5.9 Reklamaci vyřídíme předáním opraveného zboží, výměnou zboží, vrácením ceny zboží, vyplacením přiměřené slevy z ceny zboží, písemnou výzvou k převzetí plnění (zboží) nebo odůvodněným zamítnutím reklamace.

7.6 Uplatnění práv z odpovědnosti za vady a reklamace zboží se řídí ustanoveními § 619 a násl. Občanského zákoníku, zákonem č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník o ochraně spotřebitele a dalšími příslušnými zákony.

7.7 V případě, že jste podnikatel, jste povinen oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co jste ji mohl zjistit, nejpozději však do 3 dnů od převzetí zboží.

7.8 V případě, že jste spotřebitel, máte právo uplatnit práva z odpovědnosti za vady, které se vyskytnou u spotřebního zboží do 24 měsíců od převzetí zboží.

8. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

8.1 K odstoupení od smlouvy, tedy k ukončení smluvního vztahu mezi námi a Vámi od jeho počátku, může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně v dalších ustanoveních těchto Podmínek, ve kterých je možnost odstoupení výslovně uvedena.

8.2 V případě, že jste spotřebitel, tedy osoba nakupující zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti, máte v souladu s ustanovením § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží. V případě, že jsme uzavřeli smlouvu, jejímž předmětem je více druhů zboží nebo dodání několika částí zboží, začíná tato lhůta běžet až dnem převzetí poslední části zboží, a pokud jsme uzavřeli smlouvu o opakovaných dodávkách zboží, začíná lhůta běžet dnem převzetí první dodávky. Odstoupení od smlouvy můžete učinit jakýmkoli prokazatelným způsobem (zejména zasláním e-mailu nebo dopisu na naše kontaktní údaje uvedené v záhlaví těchto podmínek). K odstoupení můžete využít i vzorový formulář, který Vám poskytneme na vyžádání nebo který je k dispozici na této adrese.

8.3 Ani jako spotřebitel však nemůžete odstoupit od smlouvy v případech, kdy je předmětem smlouvy:

a) zboží, jehož cena závisí na výkyvech finančního trhu, které nelze ovlivnit a ke kterým může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy;
b) dodání alkoholických nápojů, jejichž cena byla sjednána při uzavření smlouvy, a jejich dodání může být uskutečněno nejdříve po 30 dnech, přičemž jejich cena závisí na výkyvech trhu;
c) zboží vyrobené dle Vašich specifických požadavků nebo přizpůsobené na míru;
d) zboží podléhající rychlému znehodnocení nebo zkáze;
e) zboží v uzavřeném obalu, které bylo z obalu vyjmuté a z hygienických nebo zdravotních důvodů není vhodné vrátit;
f) dodání zvukových či obrazových nahrávek nebo softwaru v ochranném obalu, pokud došlo k porušení originálního obalu;
g) dodání periodického tisku s výjimkou předplatného;
h) dodání elektronického obsahu, který nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s Vaším předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení a kdy jste byli řádně informováni o ztrátě práva odstoupit.

8.4 Lhůta pro odstoupení podle čl. 8.2 těchto Podmínek je dodržena, pokud nám odešlete oznámení o odstoupení před jejím uplynutím.

8.5 V případě odstoupení od smlouvy Vám bude vrácena cena do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení na účet, ze kterého byla platba provedena, nebo na účet Vámi určený v oznámení o odstoupení. Vrácení platby může být provedeno až po obdržení vráceného zboží nebo po prokázání jeho odeslání zpět. Prosíme, vracejte zboží čisté a pokud možno v původním obalu.

8.6 Jste povinni vrácené zboží zaslat nebo předat nám či osobě, kterou k tomu pověříme, do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, a nesete náklady spojené s vrácením zboží, pokud nedojde k jiné dohodě (např. vyzvednutí zboží). Lhůta je dodržena, pokud je zboží odesláno nejpozději poslední den lhůty. Máte naopak nárok na vrácení nákladů za doručení v nejlevnějším z nabízených způsobů dopravy.

8.7 Za snížení hodnoty zboží odpovídáte pouze v případě, že bylo způsobeno nad rámec nezbytný k určení povahy a vlastností zboží. Případné škody Vám vyúčtujeme po vrácení zboží; pokud jsme Vám ještě nevrátili peníze, můžeme tyto škody odečíst z částky k vrácení.

8.8 Jsme oprávněni odstoupit od smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží nebo pokud výrobce, dovozce či dodavatel přestal zboží vyrábět či došlo ke změnám znemožňujícím plnění našich povinností, nebo z důvodů vyšší moci, pokud nejsme schopni zboží dodat v dohodnuté lhůtě. V takovém případě Vás bez zbytečného odkladu informujeme a vrátíme Vám již uhrazenou cenu do 14 dnů od oznámení odstoupení. Vrácení ceny proběhne stejným způsobem, jakým byla platba provedena, není-li dohodnuto jinak bez dalších poplatků.

8.9 Jsme rovněž oprávněni odstoupit od smlouvy, pokud zboží nevyzvednete do 5 pracovních dnů od data, kdy jste byli povinni zboží převzít.

9. PODÁVÁNÍ PODNĚTŮ A STÍŽNOSTÍ

9.1 Jako spotřebitel máte právo podávat podněty a stížnosti písemně, a to prostřednictvím e-mailu na: obchod@obchod-setrilek.cz

9.2 O posouzení Vašeho podnětu nebo stížnosti Vás budeme informovat e-mailem zaslaným na Vámi uvedenou e-mailovou adresu.

9.3 Orgánem dohledu je Česká obchodní inspekce (ČOI),
Sídlo: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2,
Tel.: 296 366 111,
Web: https://www.coi.cz/

9.4 Podnět ke kontrole, pokud nejste spokojeni s vyřízením Vašeho podnětu nebo stížnosti, můžete podat také elektronicky prostřednictvím platformy dostupné na webové stránce:
https://portal.coi.cz/portal/

10. ALTERNATIVNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI

10.1 Máte právo se na nás obrátit s žádostí o nápravu, a to prostřednictvím e-mailu zaslaného na: obchod@obchod-setrilek.cz, pokud nejste spokojeni se způsobem, jakým jsme vyřídili vaši reklamaci, nebo pokud se domníváte, že jsme porušili vaše práva. Pokud vaši žádost zamítneme nebo na ni neodpovíme do 30 dnů od jejího zaslání, máte právo podat návrh na zahájení alternativního řešení spotřebitelských sporů u subjektu alternativního řešení sporů (dále jen „Subjekt“) dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

10.2 Subjekty alternativního řešení sporů v České republice jsou např. Česká obchodní inspekce (ČOI) a další oprávněné orgány. Jejich seznam a další informace naleznete na webu Ministerstva průmyslu a obchodu:
https://www.mpo.cz/cz/ochrana-spotrebitele/alternativni-reseni-spotrebitelskych-sporu-162019/

10.3 Návrh lze podat způsobem uvedeným v zákoně č. 634/1992 Sb. a v příslušných prováděcích předpisech.

10.4 Dále máte možnost zahájit mimosoudní řešení sporů online prostřednictvím evropské platformy ODR (Online Dispute Resolution):

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=CS  

11. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

11.1 Pokud náš a váš právní vztah obsahuje mezinárodní prvek (například pokud budeme zasílat zboží mimo území České republiky), bude se vztah vždy řídit právem České republiky. Pokud jste však spotřebitelem, nejsou tímto ujednáním dotčena vaše práva vyplývající z platných právních předpisů.

11.2 Veškerou písemnou korespondenci vám budeme doručovat elektronickou poštou. Naše e-mailová adresa je uvedena v našich identifikačních údajích. My budeme doručovat korespondenci na vaši e-mailovou adresu uvedenou ve smlouvě, v uživatelském účtu nebo prostřednictvím které jste nás kontaktovali.

11.3 Smlouvu lze měnit pouze na základě naší písemné dohody. Jsme však oprávněni měnit a doplňovat tyto Podmínky, tato změna se však nedotkne již uzavřených smluv, ale pouze smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny.

11.4 V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), neneseme odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo v souvislosti s případy vyšší moci nebo nepředvídatelnými událostmi, a pokud tento stav trvá déle než 10 dnů, máme my i vy právo od smlouvy odstoupit.

11.5 Přílohou těchto Podmínek je vzorový formulář pro reklamaci, který naleznete na tomto odkazu, a vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, který naleznete na tomto odkazu.

11.6 Smlouva včetně Podmínek je archivována v elektronické podobě u nás, ale není vám přímo přístupná. Vždy však tyto Podmínky a potvrzení objednávky se shrnutím objednávky obdržíte e-mailem a budete tedy mít vždy přístup ke smlouvě i bez naší součinnosti. Doporučujeme si vždy potvrzení objednávky a Podmínky uložit.

11.7 Na naši činnost se nevztahují žádné kodexy chování podle § 3 odst. 1 písm. n) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, při prodeji na dálku.

Tyto Podmínky nabývají účinnosti dne 15. května 2025.